Ik wil weten wat JIJ er van vindt!

Als ondernemer vraag je je misschien af of je echt je mening moet delen op social media. Misschien zeg je wel iets waar iemand het niet mee eens is en gaan ze lullig tegen je zitten doen of nog erger… mensen ontvolgen je omdat je iets zegt dat ze anders zien… The horror!

Is het écht erg als mensen je ontvolgen, nee. Je kan beter 100 volgers hebben met wie je de grootste lol hebt dan 1000 waarvan 90% helemaal 0 idee heeft wie je bent.

Het zal je dus niet verrassen dat ik (Iris, dus) vind dat je LOUD & CLEAR mag laten weten hoe jij dingen ziet. Je kan immers niet iedereen aanspreken.

Stap dus asjeblieft af van je vanille-postjes over uitgekauwde onderwerpen en vertel gewoon eens even lekker wat je ergens van vindt, wat je geniaal vindt of écht helemaal kut. Dát willen mensen weten.

Waarom?

1. Authentiek zijn werkt
Iedereen kan de standaard, saaie content publiceren (3 tips voor een productieve werkdag, gaaaaaap), maar echt opvallen doe je met authenticiteit.
Door je eigen visie en mening te delen, laat je zien dat er een echte persoon achter je bedrijf zit. Dat vinden mensen namelijk fijn en het schept een sterkere band met je klanten.

Wat maakt jou anders dan al die andere abc op het internet die nagenoeg dezelfde diensten hebben als jij? Juist… JIJ.

2. Laat zien dat je de expert bent
Als je regelmatig je mening geeft over relevante onderwerpen in jouw vakgebied, bouw je automatisch je autoriteit op. Mensen gaan je zien als de go-to expert en dat kan je helpen om meer vertrouwen te winnen bij je doelgroep.

Wat een verademing om iemand in haar eigen woorden te zien praten over dat onderwerp waar ik zelf niets van snap! Die kan mij vást helpen!

3. Stimuleren van interactie
Een uitgesproken mening kan leiden tot interessante discussies en interactie met je volgers. Dit verhoogt niet alleen je zichtbaarheid op social media, maar geeft je ook inzicht in wat je klanten echt bezig houdt.

⭐ Als je kijkt op je eigen feed of die van een ander… welke posts krijgen dan de meeste reacties? Tipjes, aanbod of persoonlijk/mening posts? I rest my case.

4. Onderscheid jezelf van de concurrentie
Terwijl anderen nog voorzichtig zijn, kun jij jezelf onderscheiden door eerlijk en direct te zijn. Zoals ik hierboven al zei zijn er echt wel meer boekhouders, coaches, social media managers, marketeers. Door jezelf te laten zien weten ze waarom ze wel (of niet!) met jou willen werken.

Jouw tone-of-voice en kijk op zaken trekt klanten aan die écht bij je passen.

5. Bouw vertrouwen op
Mensen kopen liever van merken die ze vertrouwen. Door openhartig te zijn, versterk je dat vertrouwen. Dit kan de doorslag geven als klanten voor jouw bedrijf kiezen.

⭐ Know-like-trust… je kent ze wel. Mensen krijgen écht al het idee dat ze jou kennen als je meer van jezelf laat zien.

Dus wat let je om je mening lekker te gaan delen? Helemaal NIETS! Aan de slag!