Als je de praktische tips uit de vorige lessen hebt gevolgd weet je nu wie jouw ideale klant is en waar ze van wakker liggen ‘s nachts. Je hebt een paar handige bestandjes die je eindeloos kan aanvullen, want veel van de kenmerken van jouw ideale klant leer je door te doen.
Om jouw ideale klant nu ook echt als klant te krijgen is het belangrijk dat jij:
🔥Kennis laat zien
🔥Laat zien dat je hun problemen begrijpt
🔥Laat zien dat je kan helpen deze struggles makkelijker te maken
🔥Jezelf laat zien ( er zijn immers veel VA’s, wie ben jij?)
🔥Je mening deelt
🔥Jouw verhaal deelt
🔥Reviews deelt, hoe vinden anderen het om met jou te werken (als je die nog niet hebt… go get them)
🔥Je aanbod deelt! – Als jij ze niet vertelt wat ze kunnen kopen, dan kopen ze het zéker niet.
Dit doe je door:
✅ Posts op social media op je eigen account
✅ Reacties op social media onder posts en vragen
✅ Blogs en gastblogs te schrijven en deze overal te linken ( niet spammen 😛 )
✅ Mensen aan te spreken via dm
✅ Te netwerken
✅ Een podcast te starten
✅ Een website online te hebben, waar je één en ander op deelt ( je website is nooit klaar, dus daar hoef je niet op te wachten om te beginnen!)
✅ Een weggever, zoals een e-book beschikbaar te hebben met daarachter een mailfunnel
✅ Je neus te laten zien op Youtube
✅ Gast te zijn in podcasts / Live sessies op Insta of Facebook
✅ Het geven van een Masterclass of Q&A
Laat je niet ontmoedigen als de eerste paar weken of maanden geen kip reageert… als jij volhoudt werkt dit!
Wil je nog eens sparren over jouw doelgroep of aanbod?
Stuur gerust even een mailtje naar iris@sweetdigitalagency.com
Superveel succes!
Iris Franke
Bedrijfsadviseur | Webdesign & marketing expert