Het is erg belangrijk dat de zoekterm terug komt in de pagina, maar ga dat niet overdrijven.
Je schrijft de tekst altijd eerst gewoon voor je bezoeker. Google is (HELAAS) je klant niet!
Als je benieuwd wat mensen o.a. willen weten over jouw onderwerp open je een incognito tabje van chrome én je googelt de term met “ “ .
Bij de meeste zoektermen met redelijk zoekvolume is Google zo lief om je gewoon te vertellen waar mensen nog meer op zoeken. Er staat dan tussen de zoekresultaten
Mensen vragen ook en Gerelateerde zoekopdrachten
Voorbeeld:
– Wat kost uitbesteden social media?
– Waarom social media uitbesteden?
– Wat is het nut van social media?
– Welke bedrijven doen het goed op de social media?
Als je deze vragen verwerkt in je content, bijvoorbeeld als een subtitle (h2) en de gerelateerde zoekopdrachten wanneer het past bij je pagina verwerkt ga je daar absoluut profijt van hebben. Mensen stellen deze vragen, dus waarom zou JIJ ze niet beantwoorden?!
Heb je een blog? Dan kan je deze suggesties van Google mooi gebruiken als blogtitels.
Als je een SEO plugin op je website hebt dan vul je daar een pakkende titel in met zoekwoord vooraan.
Maak de pagina aantrekkelijk met passende afbeeldingen en zorg ALTIJD voor een call to action.