Selecteer een pagina

Pak pen en papier en schrijf gewoon eens zonder te veel nadenken alles op waar je doelgroep op kan zoeken als ze op zoek zijn naar jouw geweldige aanbod. Welk probleem los jij op voor ze? Doe dit ongeveer een kwartiertje, als je je een beetje begint te vervelen komen de beste ideeën boven borrelen.

Kies het liefst voor termen met meer dan 2 woorden. Deze hebben minder concurrentie.

Voorbeeld: Regel jij social media voor jouw klanten? Waar zouden de klanten dan op zoeken? Social media uitbesteden – Social media beheer – Social media marketing etc.

Als je een mooie lijst hebt wil je natuurlijk weten of er echt gezocht wordt op termen en een makkelijke gratis manier om dat te doen is via ubersuggest.com.
Vul daar je zoekwoorden in, zonder account mag je er 3 doen. Er zijn diverse tools beschikbaar hoor, maar UberSuggest is lekker makkelijk.

Kijk naar het zoekvolume (hoe vaak wordt deze term per maand gezocht) en naar de moeilijkheid (is er veel concurrentie).

Je bent op zoek naar een HOOG zoekvolume en LAGE moeilijkheid.

Nu gaan we content maken voor deze mooie zoekterm.